KFUM spejderne i Græsted

Spejdergruppe i Græsted

Praktisk

Kom og vær med:

Du er velkommen til de første par møder som prøve. Når du har besluttet dig for at du selvfølgelig skal være spejder, kan du anmode om medlemskab hér: https://medlemsservice.spejdernet.dk/member/signup/1706

Uniform:

Spejdertørklædet er det vigtigste symbol på at nu er man spejder. Vores børn og unge bærer tørklædet med stolthed, sommetider også til hverdag.  Gruppen har dernæst en række ældre uniformer i de små størrelser, som kan lånes i starten. Det er oplagt at ønske sig sin første uniform i fødselsdags- eller julegave. De Grønne spejderes uniform og øvrigt udstyr kan købes i her i webshoppen 55Nord

Medlemskab og kontingent:

Det koster 500 kr. pr. halvår at være spejder hos KFUM-spejderne i Græsted.

Når man bliver meldt ind, er man en del af gruppen indtil man aktivt melder sig ud igen. Se “udmeldelse” længere nede.

Som medlem er du dækket af KFUM-Spejdernes ulykkesforsikring når du er til spejder.

Alle vores voksne ledere er frivillige og ulønnede.

Hvis dit barn gerne vil være spejder, men pengene små, kan du søge om at få en friplads (udfyldes i samarbejde med gruppen):
www.spejdernet.dk/friplads

KFUM-spejderne i Græsted er en del af KFUM-spejderne i Danmark, hvorfor vi også 4 gange om året skal betale korpskontingent for hvert af de medlemmer, vi har registreret i gruppen. Det er bl.a. det, du betaler for, når du to gange om året betaler 500 kr. i kontingent til gruppen. Udover korpskontingent dækker kontingentet mærker til uniformen, materialer til spejdermøderne, vedligeholdelse af hytten, o.l.

Udmeldelse:

Da vi er en lille gruppe med få indtægter, og da vi hæfter for ovennævnte korpskontingent, vil du som minimum blive opkrævet, hvad der svarer til korpskontingent, hvis du mod forventning vælger at melde dig ud igen.

Derudover laves der ved udmeldelse midt i kontingentperiode en slutafregning til og med udmeldelsesdato.

Når man har meldt sig ind, er man medlem indtil man aktivt melder sig ud igen. Det er ikke kun ”for en sæson”. Derudover vil vi gøre opmærksom på, at udmeldelsen først er gældende fra den dag, vi har modtaget din skriftlige udmeldelse. Udeblivelse fra møderne uden yderligere forklaring tæller ikke som udmeldelse.

Børneattester:

Alle børne- og ungdomsorganisationer kan desværre komme i situationer, hvor nuværende eller tidligere
medlemmer bliver anklaget for seksuelle krænkelser. Hos KFUM-Spejderne arbejder vi åbent og aktivt for
at undgå disse situationer, ved at screene vores frivillige ledere.
Således er det et krav, at alle ledere og medhjælpende medlemmer over 15 år afleverer børneattest fra Det Centrale Kriminalregister.